Collective Intelligence in the era of Internet
Main Article Content
Abstract
Entre as iniciativas que promovem educação permanente para os profissionais de saúde visando a qualificação profissional, a teleducação interativa pode ser um importante recurso para disponibilizar materiais e unidades educacionais de qualidade. Embora grande parte do desenvolvimento educacional seja focada em cursos, a integração com a prática profissional é fundamental para a motivação dos profissionais. Assim, a utilização de métodos de segunda opinião formativa especializada pode ser importante, pois permite desenvolver uma estratégia educacional com foco no aprendizado baseado na problemática real.
Entre as mudanças mais notáveis de comportamento nas últimas décadas está a comunicação baseada na internet, que acarretou uma maior interação social sem fronteiras. A comunicação sempre exerceu grande participação no aprendizado, pois, segundo Vygotsky, é na relação entre as pessoas que o conhecimento é construído, permitindo o desenvolvimento mental do indivíduo.
Article Details
Authors maintain copyright and grant the HSJ the right to first publication. From 2024, the publications wiil be licensed under Attribution 4.0 International , allowing their sharing, recognizing the authorship and initial publication in this journal.
Authors are authorized to assume additional contracts separately for the non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
Authors are encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point after the editorial process.
Also, the AUTHOR is informed and consents that the HSJ can incorporate his article into existing or future scientific databases and indexers, under the conditions defined by the latter at all times, which will involve, at least, the possibility that the holders of these databases can perform the following actions on the article.
References
Vygotsky LS. A formação social da mente. 3. ed. São Paulo: Martins Fontes; 1989.
Erzinger FL, Araujo WJB, Ordinola AAM, Gasparini AF, Luz AVT, Kamada DM, et al. Fórum vascular: inteligência coletiva na resolução de casos clínicos vasculares. J Vasc Br. 2018;17(3):193-200. doi: 10.1590/1677-5449.005018
Surowiecki J. A sabedoria das multidões. Porto: Lua de Papel; 2007.
Bembem AHC, Santos PLVAC. Inteligência coletiva: um olhar sobre a produção de Pierre Lévy. Perspect Cienc Inf. 2013;18(4):139-51. doi: 10.1590/S1413-99362013000400010